Oktober 10, 2011

Santai di Port Dickson

Selepas dirancang beberapa bulan, maka akhirnya Hari Keluarga Sutama Cyclo dapat dijalankan, walaupun tidak banyak kegiatan dapat dijalankan akibat kekangan masa. Apapun, geng Sutama Cyclo dapat la mengayuh basikal bermula dari Glory Beach Resort membawa ke Teluk Kemang. Pergi balik ada la 30 kmm lebih kurang. Kalau tak terlewat nak mula kayuh, mungkin boleh sampai ke Tanjung Tuan. Apa pun, tahniah kepada anggota Sutama Cyclo termasuk yang masih muda belasan tahun memperlihatkan kesungguhan mereka untuk berkayuh sepanjang jalan raya yang banyak kereta, termasuk kesesakan di pasar malam.
Bagi para isteri dan anak-anak kecik pula, inilah masa mereka bersantai di kolam renang, dapat la mereka main air puas-puas. Maklum la saban minggu bapak sibuk kayuh basikal sampai tak sempat nak bawa anak-anak bercuti dan bermain air di kolam.
Cuma kalau tak disebabkan hambatan masa, mungkin, boleh meneroka lebih banyak laluan di sekitar bandar tentera Port Dickson sambil menikmati keindahan remang senja di gigi air Selat Melaka. Menarik weh pemandangannya. Terutamanya melihat orang-orang yang baru naik ke darat lepas berkubang di air laut. Tak percaya tanya sama itu Tok sami dan kuey tiaw.
Apa pun, terbaik untuk cif yang mendapatkan apartment penginapan. Berbaloi la dengan caj yang dikenakan. Bukan mencari yang percuma, tetapi cukup la selesa. Cuma pot makan tu, rasanye boleh la disenaraihitamkan terus. Hampagas!
Lepas ni boleh difikirkan acara Family Day. Khabarnya nak buat kat Pulau Tioman tahun depan. Kalau boleh biarlah acara yang akan datang lebih vogue gitu, terutamanya daripada aspek penyertaan la. Kalau boleh seramai mungkin, bagi lebih meriah dan menaikkan lagi semangat kekitaan dan kekeluargaan dalam Sutama Cyclo. Jangan la macam enau melepas pucuk masing-masing je - kalau ada spesies macam ini, baik pi kayuh sesorang la dalam elmina tu.
Bulat air kerana pembentung, bulat manusia kerana muafakat - Sutama Cyclo ada ke?
 Sibuk bergambar di tepi jalan sampai lambat sampai ni.
 Pengayuh anak beranak ni.
 Model Rosdi Oberoi
 Steady lagi lepas kayuh laju-laju, sampai Teluk Kemang.
 Renungan mata yang mengancam!
 Remang senja di Teluk Kemang
Buah kelapa pun nak buat bergambar.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

HAR HAR HAR
enau melepas pucuk masing2?
HAR HAR HAR

Tanpa Nama berkata...

Tioman.....Nak ikut..nak ikut..Bulan apa nak gi agaknya? Bagi kompom masa sikit...